zondag 16 februari 2014

Enkele sfeerbeelden thema: "Beer wordt groot maar ik ook!"

snoezelhoek: we zorgen voor elkaar en wassen elkaar

Aanbod godsdienst: dankbloem bestempelen met de vinger  (we kunnen al veel zelf maar soms hebben we nog eens de hulp nodig van mama/ papa/oma/opa/ vriendjes)


Vele kindjes herkenden zichzelf in het verhaal van Max. Max was zo trots. Hij kon zonder de hulp van papa zijn kleren aandoen.


ook ik ben al groot genoeg om met een kindertablet te werken


boekenhoek

bewegingshoek

TIK TAK met papa-beer, baby-beer en mama-beer en de bijpassende potjes en bestek



de poppenhoek met de berenfamilie




Bloemendankritueel



bewegingshoek: kijk eens hoe groot ik nu ben... en  springen maar!






De toren is zo groot als ik

bouwhoek: we bouwen torens volgens kleur

ik kan al goed tekenen: kijk maar (met een stappenplan)

de berenpap is klaar


op reis met berenfamilie: wat neem ik mee ? (volgens kleur)

iedereen heeft een plasdiploma. De kinderen zien hun eigen plasdiploma uithangen in de klas door hun symbool. De kinderen die geen pamper meer dragen en al flink op het potje of het toilet gaan, krijgen dit diploma mee naar huis.


symbool van elk kind uit de klas linken aan foto (kleef de jas bij de juiste kapstok)


Ik kan dit al heel goed

Godsdienst: prentbespreking: wat kan ik al alleen?



snoezelhoek met voelsokken



bewegingshoek: ik kan dit zonder te vallen




kleefactiviteit: hang telkens de jas bij een kapstokje

Moeilijkere gradatie: hang de jas met het symbool bij de juiste foto

puzzelen gekaderd binnen thema

ik kan al goed mijn evenwicht bewaren en wiebelen zonder te vallen




exploratiehoek: popjes met verschillende sluitingen uitproberen

berenfamilie: zoek hetzelfde kledijstuk (lottospel)







snoezelhoek met hartenknuffels 





Wat kan ik al goed bouwen



Ik ben zelfs al zo groot en lief dat ik anderen help

luisjes wegkammen





Taalkaarten aangebracht in de kring

Wiskundige initiatie: meten: neem een handje en leg het op het juiste handje. (moeilijkere gradatie: neem 3 verschillende kleuren)

Aanbod godsdienst: scheurtechniek  en snippers kleven op het hart.


Flink gedaan! Wat ben ik trots :-)

bewegingshoek: het berenpad volgen


wiskundige initiatie: zoek de stoel/ het bed van papa-beer, mama-beer en van baby-beer


opruimen volgens grootte binnen de berenfamilie

Godsdienst: ik vind je lief

Godsdienst: Ook Jezus wordt groot en mag Jozef helpen bij het timmeren






Godsdienst: hartjesritueel: kies een kindje in de kring aan wie je jouw hartje wil geven en zeg: ik vind je lief. Op rustgevende muziek mogen ze hun hartje leggen bij het lichtje van Jezus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten