donderdag 4 februari 2016

2 vriendjes bij in de beertjesklas en enkele sfeerbeelden rond het thema carnaval: meer specifiek "de clown"

Van harte welkom in de beertjesklas!

Avalon

Amar












slingers tekenen volgens kleur van boven naar beneden







begrippen groot en klein eerst met concreet materiaal en dan op papier opdracht uitvoeren



verkleedhoekje: met allerlei materiaal gekaderd binnen thema



de krijthoek: tekenen rond de balletjes







masker boetseren voor gezichtje







clowntjes in elkaar steken: goed voor de fijne motoriek van de kinderen



de bewegingshoek

het pad vol geluiden

het ballenbad

puzzelen, zoek en kijkopdrachtjes









lied met de toverstaf samen met de Julekesklas. Elk om beurt mogen ze de toverstaf vasthouden en toveren. Wanneer muziek stopt, wijzen ze kindje aan die de toverstaf mag overnemen





exploreren met plasticine en blanco vlakken opvullen of onderdelen van prent aanvullen met plasticine



de scheurtechniek: scheuren van verschillende kleuren snippers en kleven op de broek van de clown

























goed luisteren naar de geluiden die uit het voetpad komen

bewegingsverhaal : dikkie dik en de ballon



dikkie dik ballon kregen de kindjes mee naar huis

de haren van de clown opkleven









elkaar helpen bij het uitdoen van de schoenen





vrij werkje: tekenen van de onderdelen van het gezicht van de clown



taalactiviteit met concreet materiaal

geheugenspel: wat is er weggetoverd?

de instrumenten van de klas

muzikale activiteit met instrumenten





muzikale activiteit met windflessen



klassikale activiteit: kijk en zoek dezelfde vorm en kleur van ballon



moeilijkere gradatie: kijk naar de versiering van de ballon en zoek dezelfde











memoriespel

puzzel: hoofd, buik en voeten gekaderd binnen carnaval

exploreren met de instrumenten in de instrumentenhoek

kijken naar het voorbeeldkaartje en dezelfde vorm van logiblokken zoeken





superleuk bewegingsmoment in het grote ballenbad







klassikaal visueel en auditief spel: wie is er verkleed? Kan je het niet zien? Het kindje dat verkleed is, roept dan eens en dan moet het andere kindje goed luisteren
























stempelen met ballon op kledij van de clown









Bob de bouwer aan het werk













de boekenhoek en snoezelhoek

godsdienstmomentje: verhaal gelinkt aan gevoelens en concreet materiaal



ook beertje Ploem , onze klasbeer, had een masker op

de onthaal kring versierd met materiaal gekaderd binnen thema

Ook de kinderen die iets goed deden in de klas kregen een dikke duim voor een dag

en een medaille







Kniptechniek





geknipte stukjes kleven op de clownhoed



exploreren met potjes en schopjes in de confetti- bak

Juf Lore (stagiaire kinderverzorgster) hielp de kinderen bij hun spel in de hoekjes







Exploreren met balletjes  en de geluiden die de balletjes maken, zoek dezelfde geluiden, dezelfde kleuren











gek doen voor de spiegel



tekenen op de schrijfbordjes

tekenen rond de gestempelde balletjes



bewegingshoek: springen in de zakken

gek doen zoals een clown
Popcorn bereiden in de klas
de popcorn springt tot tegen het deksel
de kinderen waren heel enthousiast toen ze dit zagen 



En uiteraard mochten ze ook proeven van de popcorn
njammie














Alex de clown

Geen opmerkingen:

Een reactie posten