Avalon |
Amar |
slingers tekenen volgens kleur van boven naar beneden |
begrippen groot en klein eerst met concreet materiaal en dan op papier opdracht uitvoeren |
verkleedhoekje: met allerlei materiaal gekaderd binnen thema |
de krijthoek: tekenen rond de balletjes |
masker boetseren voor gezichtje |
clowntjes in elkaar steken: goed voor de fijne motoriek van de kinderen |
de bewegingshoek |
het pad vol geluiden |
het ballenbad |
puzzelen, zoek en kijkopdrachtjes |
lied met de toverstaf samen met de Julekesklas. Elk om beurt mogen ze de toverstaf vasthouden en toveren. Wanneer muziek stopt, wijzen ze kindje aan die de toverstaf mag overnemen |
exploreren met plasticine en blanco vlakken opvullen of onderdelen van prent aanvullen met plasticine |
de scheurtechniek: scheuren van verschillende kleuren snippers en kleven op de broek van de clown |
goed luisteren naar de geluiden die uit het voetpad komen |
bewegingsverhaal : dikkie dik en de ballon |
dikkie dik ballon kregen de kindjes mee naar huis |
de haren van de clown opkleven |
elkaar helpen bij het uitdoen van de schoenen |
vrij werkje: tekenen van de onderdelen van het gezicht van de clown |
taalactiviteit met concreet materiaal |
geheugenspel: wat is er weggetoverd? |
de instrumenten van de klas |
muzikale activiteit met instrumenten |
muzikale activiteit met windflessen |
klassikale activiteit: kijk en zoek dezelfde vorm en kleur van ballon |
moeilijkere gradatie: kijk naar de versiering van de ballon en zoek dezelfde |
memoriespel |
puzzel: hoofd, buik en voeten gekaderd binnen carnaval |
exploreren met de instrumenten in de instrumentenhoek |
kijken naar het voorbeeldkaartje en dezelfde vorm van logiblokken zoeken |
superleuk bewegingsmoment in het grote ballenbad |
klassikaal visueel en auditief spel: wie is er verkleed? Kan je het niet zien? Het kindje dat verkleed is, roept dan eens en dan moet het andere kindje goed luisteren |
stempelen met ballon op kledij van de clown |
Bob de bouwer aan het werk |
de boekenhoek en snoezelhoek |
godsdienstmomentje: verhaal gelinkt aan gevoelens en concreet materiaal |
ook beertje Ploem , onze klasbeer, had een masker op |
de onthaal kring versierd met materiaal gekaderd binnen thema |
Ook de kinderen die iets goed deden in de klas kregen een dikke duim voor een dag |
en een medaille |
Kniptechniek |
geknipte stukjes kleven op de clownhoed |
exploreren met potjes en schopjes in de confetti- bak |
Juf Lore (stagiaire kinderverzorgster) hielp de kinderen bij hun spel in de hoekjes |
Exploreren met balletjes en de geluiden die de balletjes maken, zoek dezelfde geluiden, dezelfde kleuren |
gek doen voor de spiegel |
tekenen op de schrijfbordjes |
tekenen rond de gestempelde balletjes |
bewegingshoek: springen in de zakken |
gek doen zoals een clown |
Popcorn bereiden in de klas |
de popcorn springt tot tegen het deksel |
de kinderen waren heel enthousiast toen ze dit zagen |
En uiteraard mochten ze ook proeven van de popcorn |
njammie |
Alex de clown |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten