In de beertjesklas werkten we rond het thema open en dicht, gecombineerd met andere tegenstellingen. In de Julekesklas werkten ze rond dozen en was goed te combineren met de beertjesklas. Juf Carine had een stagiaire juf Kelly en deed allerlei activiteiten en hoekenaanbod rond dozen.
|
Juf Kelly met haar klaspop Bob. |
|
De kinderen waren dol op haar sprekende pop. Ook juf Marjan de kinderverzorgster nam een groepje kinderen bij zich om een activiteit te doen in de beertjesklas, waarvoor dank. |
|
zelfde kleur van rietje stoppen in zelfde kleur van gaatje in de doos |
|
balletjes laten rollen van boven naar beneden |
|
goed zo |
|
de oudsten helpen vaak de jongeren en dat stimuleren we als juf ook |
|
exploreren met voertuigen en dozen (begrippen, onder, door, op,...) Als juf verwoorden we vaak wat de kinderen doen en nemen zo ook vlugger taal op |
|
Juf Marjan nam een groepje bij zich met de oudste kinderen om een werkje te maken: wat is er open, wat is er dicht: sorteren en kleven |
|
Ook hier wordt vaak meegespeeld met de kinderen en verwoorden we wat ze doen |
|
De bouwhoek werd omgetoverd tot een exploratiehoek met dozen |
|
Hier konden de kinderen bouwen met dozen, er zelf in kruipen, onder, op... |
|
Klassikale muzikale activiteit met dozen, stokjes en andere instrumenten gemaakt van dozen. Heel leuk en intensief voor de kinderen |
|
Onder leiding van juf Kelly gaf zij instructies: luid, stil |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten