versieren van stroken door er op te tekenen (voor appelmandje) |
zelfgemaakte sinaasappelsap proeven mmmmm |
onze knipbak |
proost! |
de schil of pel van de sinaasappel |
bewegingsverhaal uitbeelden in een bewegingslesje |
vertelplaat: herkenbaar voor onze jarige |
vertelplaat: ruzie maken weerom heel herkenbaar |
boos gezicht van papa |
binnen godsdienst stil staan bij de verschillende gevoelens |
de geknipte stukken papier kleven op het juiste stuk fruit (groepswerk) |
bewegingsverhaal zelfstandig uitbeelden in de klas |
tekenen van de haartjes op de kiwi (groepswerk) |
samen met de Julekesklas hoekenspel waarbij het samen spelen en delen benadrukt wordt |
de boekenhoek met allerlei boeken rond fruit |
stempelen van druiven |
stukjes gescheurd papier kleven op de banaan |
stukjes gescheurd papier kleven op de appel en stil staan bij de mogelijke kleuren van een appel |
De natuur voorziet ons van eten maar ook wij moeten zorg dragen voor de natuur! |
en tussenin mag de juf ook wel eens de kinderen nat spuiten :-) |
emmertjes vullen met water en de planten water geven |
bewegingsmoment met hoepels buiten |
het eerste kunstwerkje van Emilia |
ook binnen de poppenhoek ligt er fruit |
alles goed opgeruimd? Ja hoor! |
schilderen van ons appelmandje |
fruit sorteren naar kleur |
handen wassen altijd heel belangrijk |
het gevoel verdrietig zijn: heel herkenbaar |
appeltjes boetseren en een steeltje in stoppen |
onze taalmap kan altijd door de kinderen zelf ingekeken worden. (zelfde als de woordplaatjes die ze mee krijgen naar huis en voorgesteld in klas met concreet materiaal) |
Emilia maakt haar verjaardagskroon |
sorteren van fruit naar kleur |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten