zaterdag 1 maart 2014

Enkele sfeerbeelden bij het uitgewerkte thema carnaval

versieren van slinger met grote confetti










de snoezelhoek

bewegingshoek: gericht rollen van bal (samen)

de bouwhoek wordt omgetoverd tot een ballenfestijn met allerlei ballenattributen, - glijbanen


wat een gekke brillen en kledij ! Ik zie mezelf in de spiegel :-) 

samen gek doen en dansen op carnavalmuziek 



de verkleedhoek

sorteer de blokken op de stokken volgens kleur of vorm
schilderen van masker die ze zelf mochten kiezen

Helaas werden er ook dingen stuk gemaakt wat de juf heel verdrietig en ook wel een beetje boos maakte
de boekenhoek met allerlei boekjes en vertelplaten rond carnaval
hihi ik durf mijn tong uit te steken naar mezelf
we doen veel lijm op het karton en strooien dan de confetti op de lijm. Was me dat leuk zeg!
sorteren van balletjes naar kleur
puzzeltafel
bewegingshoek met ballonnen

goeie fijnmotorische oefening: stop steekparels in de gaatjes en ev. met opdrachten voor de ouderen: volgens kleur of maak een rand
Godsdienst: beertje Ploem had zich verstopt onder een griezelig masker en beertje Tovke was heel bang. Gelukkig is het maar een masker. Kinderen leren omgaan met het gevoel bang zijn. Daarnaast werd er ook verhaal verteld rond Max en de verkleedkist en zijn boos en verdrietig gevoel omdat hij niets meer vond om zichzelf te verkleden





























de shminkhoek: elkaar shminken met zachte borstels zonder elkaar te prikken in de ogen




kleef en taalactiviteit: zoek het kindje die verkleed is als bijv. een vlinder


de kinderen kijken naar het voorbeeld van carnaval- wagen en kleven dit op zoals het voorbeeld. (2 gradaties)






onze ballentent

kringspelletje: wie zit er onder het deken? Een kindje gaat naar buiten  en wacht tot we roepen en ondertussen wordt er een kindje verstopt onder het deken. het kindje kijkt naar de andere kinderen en raadt wie er onder zit.

Bij juf Kinmberly (stagiaire kinderverzorgster) maakten ze kennis met de pop Lotte 

het muziekhuisje werd voorgesteld en elke peuter of kleuter mocht een raampje open doen of weg nemen

Welk instrumentje kon je zien? Juf geeft het instrument aan het kind en toont hoe het instrument bespeeld moet worden




Bij het zingen van het lied doen de kinderen mee met hun instrumenten

de exploratiehoek met confetti en verschillende potjes van verschillende grootte


puzzelen: helften bij elkaar zoeken en opkleven

Tik tak gekaderd binnen thema carnaval


onze afgewerkte maskers en kledij


2 opmerkingen:

  1. super mooie fotos chapeau voor de juffen die zoveel doen om de kindjes van alles bij te leren de omi van luna lenez

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen