bewegingshoek |
stempelen van beertje met vinger |
handen zelfstandig leren wassen |
Verfschort zelfstandig leren uitdoen of aan doen. Bij het uitdoen leer ik (net zoals van de jas) hen eerst te trekken aan de mouwen, anders zitten de mouwen verkeerd. |
inkleuren van meisje want Maure is een meisje |
Samen spelen in de bewegingshoek |
inkleuren van meisje want Aïcha is een meisje |
de kinderen leren hier het lichaamsschema met behulp van popjes waarvan de hoofdjes, handjes, benen en voeten los zijn en terug met velcro aan elkaar kunnen gehangen worden |
Hoofdje moet vanboven. Goed zo! |
Inkleuren van jongen want Efe is een jongen |
Knippen doe ik super graag! |
Wiegen in de ton , leuk! |
rollen spelen in de poppenhoek: op weg naar school of misschien naar huis |
Godsdienstritueel: kringdansje rond het lichtje van Maria |
Godsdienst: vriendjesritueel met fotokaartjes |
Inkleuren van jongen want Floris is een jongen |
Vrij tekenen met verschillende kleuren vetkrijtjes |
Het lichaamsschema met behulp van popjes |
Wat zit er allemaal in de schooltas? Kleef- en taalactiviteit |
Soms zien de kinderen dingen van elkaar en worden zo gestimuleerd om het ook eens uit te proberen :-) |
In de Julekesklas: kennismaking met puzzels: eenvoudige inlegpuzzels, moeilijkere inlegpuzzels |
Kleefactiviteit: kleven van froezelpapier in de kleur van onze deur |
Hier leren ze lijm aan te brengen op het grote vel papier (niet overdrijven) en dan wat froezelpapier er op te duwen. |
Juf Marjan (kinderverzorgster) helpt bij de handafdruk op de gele deur bij de kinderen van de Julekesklas |
schilderen van gezicht |
kennismaken met de basiskleuren geel blauw en rood en schilderen met deze kleuren. We trachten de kleurtjes niet door elkaar te doen |
Floris wou nog schilderen en kon zo nog wat vrij schilderen |
Kleurenspel: voorwerpen uit de hoeken sorteren naar kleur |
Dit is de dag- en nachtkalender. 's morgens zetten ze de pijl op dag en vòòr ze naar huis gaan, zetten ze de pijl op nacht. |
Dit is de weekkalender. Elke dag maken ze beertje Ploem wakker en mogen ze een deurtje open maken |
In de dag van vandaag wordt beertje Ploem gestopt |
Dit is de daglijn. De kinderen zien aan de hand van foto's en een parel aan een touwtje wat er zal gebeuren in een voormiddag of namiddag |
Bij het binnenkomen in de klas, leren de kinderen van zelf hun koekendoos uit te halen en in de bak te stoppen |
ook de boterhamdoos wordt zelf uitgehaald en in een kleine bak gestopt |
Kennismaken met parels en het rijgen |
Goed zo! |
Elke morgen maken de kinderen beertje Ploem wakker en dan geeft beertje Ploem een zoen op een zelfgekozen lichaamsdeel. (zo leren de kinderen ook de lichaamsdelen) |
Dit is de toverstok, die wordt langer door er aan te trekken. Daar kriebelen ze beertje Ploem mee wakker, worden de kinderen geteld en het weekkalender lied gezongen. |
Bij speelgoed dat stuk gemaakt wordt, wordt uitbundig besproken in de kring. |
Bij het opruimen zien de kinderen welke blokken of speelgoed in welke doos terug moeten. Zij worden dan ook gestimuleerd om alles zelf op te ruimen met uiteraard wat hulp van de juf |
samen spelen in de poppenhoek |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten