Junior vond het super om de babypop te wassen (heeft zelf een baby zusje thuis) |
zoek dezelfde vorm en stop die op de stokjes en een moeilijkere gradatie: zoek dezelfde vorm én kleur |
doopsuikertjes maken van plasticine en de verschillende doopsuikerdoosjes vullen |
Chalina leeft zich volledig in en geeft de baby de papfles |
bewegingsactiviteit: de dansende voetjes |
wat leuk! 2 gezichtjes op mijn voeten |
een jongen en een meisje |
samenhorigheid wordt gestimuleerd ook binnen bewegingsopvoeding |
bewegingsactiviteit met washandjes en handdoeken op muziek |
focus op zichzelf, de ander en de lichaamsdelen |
schilderen van kaart als herinnering aan de beertjesklas |
de snoezelhoek met babymateriaal (exploratiemateriaal rond horen, voelen en zien) |
de poppenhoek wordt omgetoverd tot een verzorgingshoek voor baby's |
exploratietafel met plasticine |
bij juf Celine maakten ze een groepswerk namelijk een hele grote poppenwagen. Scheurtechniek en kleeftechniek werd hierbij aangebracht |
natuurklei duwen in een vormpje van een beer. Dit om op de kaart te hangen als herinnering aan de beertjesklas |
Godsdienstmoment: bespreken van artikel in de krant: mama en papa van Miley G. zijn getrouwd! |
moeilijke en makkelijke inlegpuzzels |
deze mooie kleurrijke poppenwagen werd onder andere als geschenk gegeven voor het baby zusje van Junior. Hij was heel trots dit te mogen geven aan mama en papa |
fruitpap bereiden in de klas |
de kiwi is zacht en groen van kleur. De schil eten we niet op van de kiwi |
de schil van de appel mogen we opeten |
elk kind mocht een stukje fruit in de mixer stoppen |
Wat leuk! Alle stukjes worden fijn tot een pap! |
mmmmmmmmm |
velen aten het graag en hebben meerdere malen geproefd |
juf Ria was plots omgetoverd tot een heksje en had haar reiskoffer mee |
Er zaten allerlei spullen in de reiskoffer |
Juf Ria bracht een verhaal naar voor door zelf te dramatiseren. |
de kinderen vonden het super! |
exploreren met vishengeltjes, natte sponzen en eendjes |
bewegingsactiviteit: sherborne: met focus op zorgen voor de baby |
per 2 en één iemand is de baby en de ander is de zorgende persoon papa of mama |
Godsdienstmoment: vertellen over de doopkaars van juf |
papa komt op bezoek in de klas om samen met kind allerlei verhalen te beluisteren of spelletjes te spelen op de computer |
stempelen met fopspenen |
stempelen met fopspenen |
aan de hand van pictogrammen moesten de kinderen de materialen zelf terug op de juiste plaats leggen (opruimen) |
Godsdienst: doopritueel |
Bijschrift toevoegen |
Godsdienst: vertellen over doopsuikertjes |
proeven van de doopsuikertjes |
doopsuikertjes waren blauw van kleur en onze tong nu ook! |
juf Ria speelt mee in de poppenhoek en helpt verwoorden wat de kinderen of zijzelf doet |
kledij van mama pop en babypopjes aandoen : goed voor de fijne motoriek van de kinderen |
Kijk, ik heb een baby getekend! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten